- | | obrazně vystihuje proces sebezdokonalování, neboť část toho včerejšího (kvásek) se používá k výrobě nového chleba, stejně jako v člověku zůstává část staré osobnosti, i když se dokáže ve velice krátkém okamžiku dramaticky změnit |
- | | mistrně spojuje základní stavební prvky světa (země, voda, vzduch a oheň) a navíc je chléb povýšen myšlenkou stvořitele (člověka) - stejně jako slovo vyčlenilo hmotný svět z beztvaré prázdnoty*31 |
- | | může symbolizovat celistvého člověka, jednotlivé výrobní procesy pak představují určitá životní údobí |
- | | jíst: příliš se zabýváte sebou samým; směřování k egoismu |
- | | dávat chléb druhým, krmit chlebem zvířata: vzdávání se sebe samého, směřování k altruismu*58 |
- | | vidět, kupovat: ještě máte možnost zvolit si mezi egoistickým prožíváním nebo altruistickou činností*58 |
- | | péci: pokud je vzhledově hezký a chutný, pak vás nevědomí chválí za práci na poli sebezdokonalování, ale opačně, pokud je chléb neforemný, připálený, nedopečený či nechutný, pak byste se měli zamyslet nad svým konáním, cítěním a myšlením |
- | | bochníky chleba valící se na snícího: varování nevědomí - perfekcionismus je velkou překážkou poznávání; je třeba si uvědomit, že dokonalost nepatří mezi lidské vlastnosti |
- | | měkký, kyprý, čerstvý: právě prožívané vztahy procházejí složitým vývojem, je v nich měkkost, poddajnost, touha pronikat, objevovat a chápat |
- | | tvrdý: pevné vztahy, ale někdy i příliš tvrdý postoj, což závisí na úhlu pohledu snícího, takové vztahy odolávají pozitivním i negativním činům druhých lidí, ale pevnost postoje, jež je dána tvrdostí chleba, může narušit trvalý příliv citů (větší množství vody); vztahy a postoje znázorněné symbolem tvrdého chleba se většinou přiřazují k místům, kde jej vidíme, nebo k osobě, která tvrdý chléb má; tvrdý chléb v dobrém slova smyslu má sílu nést i základy velkých staveb |
- | | uvnitř chleba můžeme po rozkrojení nalézt symbol, který přesně odpovídá duchovnímu stavu; nevědomí tak jednoduchou formou odhaluje snícímu pravou individualitu |
|