- | | vtahuje člověka do světa jevů a vztahů; je také prostředkem, pomocí něhož nevědomí vyjadřuje vnitřní obsah podvědomé mysli, proto lze pomocí „filmových“ snů rozpoznat původce snových filmových obrazů |
- | | produkovat, režírovat, pracovat u filmu: touha aktivně vstoupit do svého osudu a pozměňovat nechtěné obrazy vlastní mysli podle svých představ |
- | | stále se opakující scéna filmu: strnulé názory a neochota se změnit, obava z budoucích událostí |
- | | děj filmu přejde z plátna do děje snu: příliš lehce se necháváte manipulovat svým okolím a příliš snadno propadáte lákadlům hmotného světa na úkor citových prožitků |
- | | prostřednictvím filmu se často plní nesplněná přání, která jsme kdysi uložili do své mysli jako nesplnitelná (více v archetypu Anima Animus a Coniunctio) |
- | | romantický: patří na citovou rovinu, vyjadřuje touhu po ideálních lidských vztazích |
- | | hororový, plný absurdit a nesmyslností: pokud není přeneseným obrazem z denního vědomí, pak se jedná o důsledek existencialismu z předporodního vývoje snícího a následného utrpení ve třetí fázi BPM (více v archetypu Bazální perinatální matrice) |
- | | hororový s postavou říše zla, příšery či ďábla: prostředek k vyjádření archetypu Stín dává prostor pro asimilaci nižších pudových složek |
- | | sadistický, masochistický, pornografický, akční, gangsterský: pokud není přeneseným obrazem z denního vědomí, pak se jedná o emoční vyústění části předporodního zážitku (více v archetypu Bazální perinatální matrice) |
- | | bývá často prostředkem, kterým nevědomí snícímu sděluje události minulé či budoucí, včetně minulých životů (viz archetyp Vize budoucnosti a minulosti) |
- | | prohlédnout filmový trik: potvrzuje schopnost v denním vědomí pochopit iluzornost jevů a vztahů kolem sebe |
- | | filmové makety, atrapy staveb: schopnost snícího rozeznat iluzi vnějšího jevového světa |
- | | odmítnout se dívat na film či z něj odejít: snícího láká klid a mír bez emočních vzruchů |
- | | zrychlený: ukazuje v běžném životě nesnadno pozorovatelný vliv času na určité jevy, osoby či předměty |
- | | filmování pod vodou, podmořské záběry: nejsou právě běžným snovým obrazem, neboť nevědomí jimi ukazuje většinou bolestivé obrazy mysli z hlubších vrstev podvědomí |
- | | je velice kladné, když se kolem filmů a filmování točí soucit, pochopení karmických vztahů*34 a závislostí, neboť v určité fázi duchovního vývoje je film pojímán jako obraz iluzorního světa |
- | | do fotoaparátu: viz fotoaparát |